[O2] Wymiana czujnika G65- prośba o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • muciek88
    Classic
    • 2016
    • 3

    [O2] Wymiana czujnika G65- prośba o pomoc

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    wyższy SAPS :?
    PAOLO ESCO,ale chyba nie jest wyższy niż w innych 0W40,przykładowo Motul 0W40 SAPS 1,1% LM 0w40 1,2% Mobil1 New Life 0W40 1,3% i pewnie cała reszta ma podobny poziom SAPS więc nie wiem czemu się tak skrzywiłeś :roll: :?:
  • pavello
    Classic
    • 2013
    • 16

    #2
    [O2] Wymiana czujnika G65- prośba o pomoc

    Witam.

    Muszę wymienić czujnik ciśnienia klimatyzacji (G65). Czytałem na forum, że da się to zrobić samemu, ale dojście jest fatalne. Od góry jest za mało miejsca, żeby wcisnąć klucz. Od dołu jeszcze nie próbowałem, ale z tego co widzę to po zdjęciu osłony silnika będzie równie trudno, bo czujnik jest dość wysoko. Czy ma ktoś doświadczenie w samodzielnej wymianie? Będę wdzięczny za porady.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      pavello, poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • pavello
        Classic
        • 2013
        • 16

        #4
        piotrek_os, dzieki za link. Już czytałem ten temat. Jednak nadal nie widzę możliwości dostania się do czujnika z kluczem!

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez pavello
          piotrek_os, dzieki za link. Już czytałem ten temat. Jednak nadal nie widzę możliwości dostania się do czujnika z kluczem!
          a to co napisał krzynol w ostatnim poście?
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • pavello
            Classic
            • 2013
            • 16

            #6
            piotrek_os, to oczywiście tez czytałem!

            Udało mi się jednak rozwiązać problem, tak więc informacja dla tych, którzy też przymierzają się do takiej wymiany:

            Wykręcenie czujnika od góry graniczy z cudem. Najlepiej jest zdjąć osłonę silnika i płaskim kluczem pomału wykręcać czujnik. Należy przy tym uważać na aluminiowy króciec na który wkręcony jest czujnik. Bardzo łatwo go pogiąć (lub złamać), szczególnie jeśli czujnik jest nieco zapieczony na gwincie. Trzeba trochę wyczucia. Małymi ruchami klucza da się odkręcić czujnik do momentu, w którym wykręcenie ręką z góry nie stanowi problemu. Mi cała operacja zajęła 1,5h :shock:

            Odnośnie innych porad na forum:
            -w moim przypadku wyjęcie halogenu NIC nie dało. Jest tam po prostu za mało miejsca żeby wcisnąć klucz. No, chyba że ktoś ma bardzo fikuśne i długie klucze to może mu się uda dostać tędy
            -trochę czynnika chłodzącego ZAWSZE wycieknie. Miałem wpuszczony czynnik z kontrastem, więc po zielonych plamach widziałem kiedy i jak bardzo leci. Przy wykręcaniu syknęło może dwa razy. Najwięcej wyleciało mi przy wkręcaniu- tutaj trzeba wkręcać zdecydowanie i w miarę szybko (co jest kłopotliwe przez kiepsko dojście)

            Powodzenia!

            Komentarz

            Pracuję...